Clicky

Digital Chef

Online chef, online/digital marketing chef, digital chef, chief digital officer…kært barn har mange navne. Fordi der ikke er en årelang tradition for digitale chefer i organisationer hersker der også en del forvirring om såvel titel som rolle, ansvar og kompetencekrav.

Rollen skal tilpasses den enkelte forretning, men fælles for de gode digitale chefer er en solid forståelse for digital kommunikation & marketing, aktuelle trends inden for online medier og en solid forretningsforståelse, som den digitale chef bruger til at identificere forretningspotentiale og prioritere mellem tiltag.

En god digital chef har en god portion teknologiforståelse (uden nødvendigvis at kunne kode) og en klar overbevisning om at digital er noget der vedrører alle i organisationen og at de bedste resultater skabes gennem en holistisk og tværfaglig tilgang. Den digitale chef spiller en central rolle i forhold til virksomhedens digitale transformation og skaber resultater qua sine ledelseserfaring og change management forståelse – hvor er de største gab i forhold til forståelse og mindset og hvad skal der til for at klæde kollegaer og medarbejdere på og forberede dem på de kommende ændringer af processer, tværorganisatorisk samarbejde og nye kompetencekrav?

Og ikke mindst er en digital chef en visionær brobygger. Mellem IT og Marketing. Mellem teknologi og forretningsudvikling, Mellem de fleste organisatoriske enheder faktisk. Mellem de eksterne bureauer, leverandører og de interne (projekt)teams. Mellem kunderne og virksomheden. Uden brobyggere til at skabe relationer på tværs går den digitale transformation i stå.

Har du brug for hjælp til rekruttering af en digital chef eller direktør, eller vil du gerne høre mere om, hvad der karakteriserer en god digital chef, så kontakt os på

info@induce.dk eller tlf.+45 4294 0142.

Er du på udkig efter et job som digital chef, så tjek vores ledige stillinger. Er der ingen aktuelle muligheder er du velkommen til at kontakte os alligevel.

Læs om vores tilgang her