Ritzau er mediernes nyhedsbureau, der leverer hurtige, korrekte nyheder og informationer. Bureauet arbejder med at skabe værdifulde nyheder til kunderne og demokratiet. Visionen for Ritzau er, at være de bedste til at forstå og hjælpe medieprofessionelle med at opnå resultater. Dette skal ske gennem større aktivering og kapitalisering af data og digitale marketingstrategier.
Hvad er opgaven for Ritzaus nye marketingchef?
Marketingchefens opgave er at udarbejde og medvirke til at eksekvere Ritzaus overordnede marketingstrategi. Denne har fokus på pro-kundesegment, som er private- og offentlige virksomheder og organisationer, hvor ambitionen er at placere Ritzau som den troværdige kommunikations professionelle samarbejdspartner.
Marketingchefen medvirker til at forstå kundesegmenter og udarbejde specifikke marketingtiltag målrettet segmentet. Marketingchefen har ansvaret for at opbygge Ritzaus brand og vedligeholde og udbygge brandets værdi på de relevante markeder. Ligeledes skal Marketingchefen arbejde med data og viden, der bidrager til øget salg, fastholdelse og den samlede kundeoplevelse, så Ritzau når sine strategiske mål. Marketingchefen samarbejder tæt med Business Insight, Product Managers, Kundeservice og Salg og refererer til den kommercielle direktør.
Vi ser, at den rette kandidat har erfaring, der indebærer:
Den rette kandidat, ser sig selv som:
Den rette kandidat, kan genkende sig selv i Ritzaus værdier:
Den rette kandidat kan se sig selv i et nytænkende bureau med en lang historie
Ritzaus Bureau har i mere end 150 år haft en helt særlig rolle i det danske samfund, men bureauet er hverken kongeligt eller ”officielt”. Ritzau er et troværdigt, hurtigt og markedsorienteret nyhedsbureau, der sælger målrettede nyhedsprodukter og medieservicer til mediehuse, virksomheder og organisationer. Det særlige ved Ritzau er, at bureauet er ejet af danske medier, de danske dagblade og DR, og virksomheden drives under mottoet ”når fællesskab er en fordel”.
Siden etableringen i 1866 har Ritzaus Bureau været privat ejet, og indtægterne skal tjenes ved at sælge ydelser til kunderne - her er der behov for den nytænkende digitale marketingstrateg, er det dig?